Top tippek és technikák, hogy hatékonyan kezelje üzleti hírnevét

 

A vállalkozások a lehető legjobb hírnév megőrzésére törekszenek. Amikor vállalkozását irányítja, elég könnyű hibát elkövetni a nyilvánosság előtt. Lehet egy rossz értékelés az interneten, vagy más pletyka, ami körbe-körbe röpköd. Ha a nyilvánosság előtt van, mindig több lesz a gyűlölködő, de a hírnévmenedzsment fontos. Olvasson tovább, hogy megtudjon egy-két dolgot erről.

 

Gondoskodjon arról, hogy hírneve erős maradjon, ha azon dolgozik, hogy megnyerje az elégedetlen ügyfelet. Ha azon dolgozik, hogy javítson egy ügyfél rossz tapasztalatán, megmutatja neki, hogy az elégedettsége számít. Ez még előnyösebb, ha mindezt online teheti meg. A többi ügyfél tanúja lesz az elégedetlen ügyfélnek adott válaszának, és hajlandóságot érez majd arra, hogy a későbbiekben megbízzon Önben.

 

Próbáljon meg egy olyan közösségi hálózatot használni, mint a LinkedIn, hogy segítse a hírnévkezelését. Ez a közösségi hálózat egy kicsit magasabbra tud rangsorolni, mint néhány másik. A KKV vállalatok számára is fontos eszköz. Sokan ugyanis a keresőmotorok helyett a LinkedIn-en szeretnek szakmai szolgáltatásokat keresni.

 

Rendelkezzen olyan webhelyek portfóliójával, amelyeket keresőmotorokkal optimalizálhat. Természetesnek tűnik, ha keresőkérdésként használva a vállalkozása weboldalát igyekszik az első számú keresési listára tenni a cégnevére. Ne álljon azonban meg itt. Próbáljon meg tíz üzleti weboldalát az első tíz keresési találat közé juttatni az Ön márkanevére. Mindenki mást zárjon ki.

 

Amikor az emberek időt szánnak arra, hogy mondjanak valamit az Ön vállalkozásáról, fontos, hogy Ön elég udvariasan válaszoljon. Bár lehet, hogy Ön nagyon elfoglalt ember, ez azt mutatja a közönségének, hogy valóban törődik velük és azzal, amit mondani akarnak. Ez létfontosságú, ha állandó ügyfélkört szeretne fenntartani.

 

Amikor a közönségével beszélget, ügyeljen arra, hogy ezt társalgási hangnemben tegye. Az emberek nem szeretik, ha az üzlettulajdonosok mindig marketinggel a fejükben beszélnek hozzájuk. Bár Ön valóban eladni akar, soha nem szabad azt éreztetnie az ügyféllel, hogy ez az egyetlen gondja.

 

Ha valakinek az ötleteit használja fel, akkor mindig ügyeljen arra, hogy az illetőnek elismerést adjon érte. Odakint mindenki tanulhat egy kicsit másoktól, így a kellő elismerés megadása megmutatja az embereknek, hogy nem gondolja, hogy fölötte áll ennek. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy kiérdemelje a tiszteletüket.

 

Ha az Ön vállalkozása szerepel egy olyan értékelő webhelyen, amely lehetővé teszi az üzlettulajdonosok számára, hogy válaszoljanak, győződjön meg róla, hogy kihasználja ezt. Akár jó, akár rossz a visszajelzés, amit kap, válaszolnia kell rá. Köszönje meg azoknak, akik csak dicséretet mondanak, és ajánljon valamit azoknak, akik elégedetlenek.

 

Ellensúlyozza a cégéről szóló negatív online tartalmakat úgy, hogy felveszi a kapcsolatot a készítőjével. Ha valaha is negatív tartalom jelenik meg, amikor rákeres a cégére, próbáljon meg minél hamarabb kapcsolatba lépni az értékelővel, bloggerrel vagy azzal, aki azt közzétette. Kérdezze meg őket, hogy van-e valami, amivel a negatív hangulatot pozitívra változtathatja. Ha erre nem hajlandóak, írjon egy kommentet (ha lehetséges), amelyben a saját oldaláról is beszámol.

 

Tartsa nyitva a szemét és a fülét az online közösségi hálózatokon. Sokan beszélgetnek ezeken az oldalakon a cégekről. Ha egy kis időt tölt a közösségi média figyelésével, gyorsan elkaphatja a vállalatával kapcsolatos negatív megjegyzéseket, és gyorsan hatékony kárelhárítást hajthat végre. Ezzel megakadályozhatja, hogy további károkat okozzon vállalkozása hírnevének.

 

Az őszinte és megbízható üzleti kép fenntartása rendkívül fontos a növekedés szempontjából. Nem tud terjeszkedni, ha csalódást okoz az ügyfeleknek, vagy távol tartja őket, mert nem megfelelően kezeli üzleti hírnevét. Helyezze ezeket a tippeket a játékba, ahogy üzleti nevét bebetonozza.